Leden 2013

Recenze na knihu: Zahrada nesmrtelnosti: Horečka (2. díl)

29. ledna 2013 v 18:30 | Nells |  Books review

První díl jsem dočetla přibližně v době, kdy už vycházel druhý díl. Slíbila jsem si, hnedka knihu koupit, jelikož první díl mě zcela okouzlil. Ale jak už to u mě bývá zvykem, ke knize jsem se dostala až nyní a to je přibližně o nějaké tři měsíce déle.
Obálka?
Nakladatelství Fortuna Libri opět nezklamalo, obálka vypadá prostě úžasně stejně jako celé grafické zpracování knihy. Kdo by si tedy knihy v knihkupectví na regálech nevšiml? Ten by musel být slepý! Tvrdé desky, velká písmena to jsou charakteristické znaky Fortuny a ani zde neudělaly výjimku. Právě díky velkým písmenům vám kniha velmi rychle utíká pod rukama někdy až moc rychle.

Oč tu vlastně běží?
Z anotace toho moc nevyplývá a samotný první díl končí na velice napínavém místě. Rein a Gabriel se ani nestihnout rozkoukat a už končí opět uvězněni tentokrát v nesvětinci, kde je po nějaké době Vaughn najde. Ale jim se opět povede utéct a na krku jim zůstane malá holčička. Chtěly byste slyšet víc? No, já bych ráda pokračovala, ovšem prozradila bych vám tak celou knihu a to byste mě potom asi moc rádi neměli.

Pravdou je, že už když jsem dočetla první díl, obávala jsem se, že druhý díl mě rozhodně bavit nebude. A napůl jsem měla pravdu. První polovina nebo spíše první tři čtvrtiny knihy mě moc nebavily. I zde (stejně jako tomu bylo u knihy Bílý kůň) se Rein s Garbielem a onou malou holčičkou plahočí do New Yorku za Reininým bratrem a moc akce se zde nenajde (až na pár výjimek).

Abych vás ale zcela neodradila, musím říci, že posledních sto stran jsem měla přečtené za chvilku. A moc se těším na další pokračování, opravdu moc jsem zvědavá, jak to celé dopadne, protože takovýto konec jsem vůbec nečekala.

Slova píše, takto…
I když první tři čtvrtiny knihy nemají nakonec pro celkový děj moc význam, spisovatelce nemohu odepřít jejich zajímavost a čtivost. Lauren prostě umí psát napínavě a z ničeho udělat něco. Nemohu říci, že bych se u čtení nudila, ale když se na knihu podívám zpětně, tak prostě ta první "půlka" tam ani moc nemusela být…

Jsou postavy lidi?
Rein, při čtení prvního dílu jsem nad ní moc nedumala, měla jsem na očích klapky a jen si slepě přála růžový konec. Nyní když zahodila svůj možný vztah s Lindenem a já v něj přestala doufat, ji najednou vidím jinak. Možná se změnila, nicméně mi přijde až moc optimistická, lépe řečeno to že vyrůstala v drsných podmínkách a byla připravena o rodiče, by ji mělo naučit, že nic není tak jak si plánujeme… Ona nicméně přes to všechno doufá, že přijde domů skoro po roce a najde tam svého bratra atd. Tedy přijde mi, že tak jak ona jedná v některých situacích, by nejednal člověk, který si prošel tím čím ona…

Sečteno podtrženo…
I přes to, že první část nestojí za to, je napsána suprově a čtivě. Kniha určitě stojí za přečtení, jelikož celkový příběh je velmi dobrý. Já si určitě přečtu další díl a čtení tohoto nelituji. Konec je ohromný!

Knihu si můžete koupit na Livro.cz!

Recenze na knihu: Bílý kůň

22. ledna 2013 v 22:15 | Nells |  Books review

Na každém rohu narážíte na reklamu: Dříve byl život nudná samozřejmost, teď nechce nic než přežít! Konečně jsem se i já dostala ke knize Bílý kůň, na kterou jsem četla plno zajímavých recenzí. Už jenom samotná obálka vypovídá, že kniha bude něco extra. A je?
Obálka?
Knihu jsem si zamilovala hnedka, jak jsem ji vzala do ruky. Její obálka totiž není lesklá, ale matná a na dotyk prostě jiná! Což je sice moc hezké a neobvyklé, nicméně také nepraktické, jelikož jsou na ní hodně vidět otisky…

Slova píše, takto…
Spisovatelka píše stylem, že se čtenář začte hnedka na prvních stránkách a to je velké plus, jelikož jsou i tací spisovatelé, kteří svoji knihu se super námětem a dějem napíší dosti nudně a to je velká škoda! Párkrát jsem dokonce musela večer knihu odložit, protože jsem se bála, aby na mě nevyskočily ze tmy postavy …

Několikrát se mi také stalo, že jsem si myslela, že mi asi pár stránek v knize chybí. Autorka totiž nepovažuje za nutné objasnit čtenářům některá fakta = jen ať si čtenář poradí sám! Ještě doteď - a to jsem celou knihu přečetla list po listu - pár věcí nechápu: Jakou měla s příběhem souvislost ta podivná nádoba? ...

Oč tu vlastně běží?
V knize se prolínají dvě dějové linie a to teď a tehdy. Někdy jsem musela zapojit všechny mozkové závity, abych pochopila, co měla spisovatelka na mysli, někdy mi ale ani to nestačilo. Tím jak se prolínají dvě dějové roviny, čtenář příběh "trochu" pochopí, až někde ve třetině knihy. To však neznamená, že tato část nestojí za to, ba právě naopak. Právě vydařený start, byl pro mě nezapomenutelný. Poté co příběhu trochu porozumíme atd., vlastně poznáme, že hlavní zápletka je pouze v tomto: Zoe se snaží dostat do Řecka. Nevíme proč, za kým, nevíme nic, vše se dozvíme až na konci.

Sice je v knize plno napínavých, zajímavých, drsných, akčních, romantických atd. situací. Zoe na cestě pozná a ztratí plno lidí, musí překonat plno překážek, nicméně i přesto je hlavní zápletka trochu chabá.

Sečteno podtrženo…
Kniha je originální, napínavá, tedy určitě se u jejího čtení nebudete nudit a pod prsty vám stránky budou ubíhat neuvěřitelně rychle. Nicméně připravte se na to, že tato autorka vám všechny informace nenaservíruje na stříbrném podnose, budete si muset lámat hlavu, počkat, nebo prostě vytušit… I přes to, že hlavní děj je trochu nudný, je v knize plno jiných postraních dějů, které vám to zcela vynahradí. Také je zajímavé pozorovat psychiku lidí a její vyvíjení! Mohu jedině doporučit a těšit se na další díl!!!

Knihu si můžete koupit na Livro.cz!

Zde je trailer:

Bylo nebylo (24) Afrika, má láska

17. ledna 2013 v 18:45 | Nells |  Bylo nebylo
Právě čtu: Afrika, má láska
Autor: Corinne Hofmanová
Věta: Deset let Bílé Masajky stačilo - říkala jsem si.

Recenze na knihu: Oficiální ilustrovaný průvodce filmem Rozbřesk 1. Část

15. ledna 2013 v 18:49 | Nells |  Books review

Moc se mi nechce do psaní této recenze, nicméně píšu už rok recenze na každou knihu, kterou přečtu, takže nechci dělat výjimku, ovšem prosím, berte tuto recenzi s nadhledem! Knihu jsem dostala od mamky začátkem prosince a hnedka jsem se pustila do čtení, ale pořád jsem knihu odkládala a četla něco jiné, až nyní jsem se dokopala a posledních pár stránek dočetla.

Dříve, když jsem četla tyto průvodce na první dva díly, jsem byla u vytržení. Nyní když jsem konečně měla možnost pořídit si tuto další knihu za nižší cenu, jsem tak nadšená nebyla a chvílemi mě čtení prostě nebavilo. Dávala jsem přednost jiným knihám, a proto se čtení protáhlo na tak neuvěřitelně dlouhou dobu. Asi je to tím, že postupem času opadlo moje zapálení pro tento příběh…

Tak nějak nevím, ale přišlo mi, že v knize se jedna informace opakuje a roztahuje nejméně na pět stránek, že čtu pořád dokola jednu a tu samou větu akorát s menší obměnou. Bylo tam hodně názvů a jmen, které čtenáři/laikům prostě nic neřeknou, stejně tak postupy, jenž byly během natáčení uplatněny. Spisovatel se snažil, dát čtenáři podrobné až vědecké informace, než aby to vysvětlil normálním jazykem, kterému obyčejní lidé rozumí.
Možná se měl více zaměřit na věci, které by fanoušky zajímaly, nějaké ty pikantnosti. Mohl dát do knihy fotky nepovedených scén nebo těch, které se do filmu vůbec nedostaly… místo toho jsou zde fotky, jež jsme všichni měli možnost vidět v kinech!

Sice jsem tuto knihu zkritizovala, ale ze sentimentality si koupím i průvodce Zatměním (ten ještě nemám). Také bych neváhala a koupila bych si průvodce Rozbřeskem 2. Díl, ovšem pokud mám dobré informace, tak ten by vůbec neměl být vydán. Místo toho má vyjít "nějaká souhrnná kniha pro celou ságu", nevíte, jestli se jí dočkáme i v ČR? Moc děkuji za info, nechce se mi kupovat anglickou verzi!
1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jak píšu skoro v každém článku (asi už toho máte pokrk), Stmívání bylo dlouhou dobu velkou částí mého života, proto z pošetilých důvodů, chci mít celou sbírku o Stmívání, a jelikož jsou tyto průvodci dost drahé knihu, kupuji si je vždy, když se naskytne nějaká výhodná koupě… (Ještě mi schází sehnat Zatmění!)
2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
"Velký fenomén"
3. Definujte knihu jedním slovem.
Rožbřesk
4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
To by bylo nadlouho a vzhledem k tomu, že tato kniha pouze popisuje natáčení filmu, tak snad ani nejde se do nějaké postavy vžít…
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Je to kniha o sáze Stmívání!
6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Mohlo by to být víc pikantnější. Např. fotky, které jsou ze zákulisí, vtipné scény, co se během natáčení přihodily, fotky ze scén, které se ve filmu neobjevili atd. To tam prostě není!

4/10

Recenze na knihu: Dokonalý pár

8. ledna 2013 v 20:48 | Nells |  Books review

Tuto knihu jsem si chtěla přečíst přibližně už od léta, ale pořád jsem se neměla k její koupi, až nakonec jsem si o ní řekla babičce a k Vánocům jsem ji dostala. Hnedka teď vám prozradím, že kniha mě doslova unesla a velmi jsem se do příběhu vžila, takže oproti těm, pro které je kniha zklamání, pro mě je milé překvapení. Možná proto že jsem od knihy nic moc neočekávala…

Tak mi připadá, že poslední dobou jsem přesedla z upířích knih na dystopie. Kdybych měla napsat pomyslný žebříček, musím přiznat: "tato by byla skoro na prvním místě". Příběh se mi líbil více než Zahrada nesmrtelnosti nebo Banka těl. (Divergenci jsem ještě nečetla!) Nicméně na Hunger games tato kniha nemá, tak citová bohužel není, i když je to velmi těsné!

Sice to není kdoví jak propracovaný příběh, nicméně čte se velmi dobře a čtenář knihu nedokáže odložit dokavaď ji nedočte. Já sama jsem se velmi divila, jak mi mizely stránky před očima, nechtěla jsem knihu dočíst a poslední stránky jsem se děsila. Právě tak se pozná dobrá kniha, tím že ji čtenář nechce dočíst, chce číst dál!

Abych pravdu řekla, spisovatelka se mohla více rozepsat. V knize toho bylo opravdu málo! Také musím, ač nerada podotknout, že v knize bylo skoro žádná akce. Nechápejte špatně, napětí to tam bylo celou dobu, právě kvůli němu jste museli číst dál, nicméně nějaký boj atd. to v knize není. Tedy najdete tam napětí a hodně citů, myšlenkových pochodů… Bylo opravdu zajímavé sledovat, jak se Cassie postupně mění ze vzorné holčičky na "rebelku".
Co mě v knize štvalo a zároveň se mi líbilo (pokud to jde) byl princip Společnosti a to, jak fungovala. Opravdu jsem chvílemi nevěřila, že ti lidé to strpí nebo že se nevzbouří… Opravdu jsem nad tím kvetla, jak mohou být šťastní? Vždyť o svém životě vůbec nerozhodují, pouze dělají to, co jim Společnost nařídí, jako divadelní figurky! A o tom kniha právě je!

Pokud čtete moje recenze pravidelně, možná jste si všimli, že si většinou oblíbím ty partnery, které si potom hlavní hrdina(ka) nevybere. Tady to není výjimkou, prostě mám raději Xandera. Toto není žádné spoilerování, jelikož celá kniha je o tom, jak Cassie hledá možnost, jak být s Kyem. A proč mám raději Xandera? Asi proto, že on o ní přijde, nechá ji jít, aby byla šťastná, zřekne se svého štěstí kvůli ní. Zatímco Kye ji vlastně vystavuje velkému nebezpečí!

Asi nemá cenu tady ještě něco víc psát, podstata je asi každému jasná. Úžasná kniha (dystopie), sice ne moc akční za to ale nikoho nenechá knihu byť na okamžik odložit, prostě ji musíte dočíst! Moc se těším na další díl a i na to, jak celý tento příběh dopadne!

Knihu si můžete pořídit na Livro.cz!

30 Day Book Challenge (13: Kniha, jejíž hlavní postava je ti nejvíce podobná)

6. ledna 2013 v 19:59 | Nells |  30 Day Book Challenge
I zde budu mít problém zařadit sem nějakou tu knihu přesněji postavu. Nerada se srovnávám s nějakými hrdinami a také, jak jsem nyní zjistila si všechny napamatuji. Určitě nebudu nějaká ta odvážná hrdinka... Spíše ta, která sama sebe podceňuje (např. Bella) nebo nějaká ta šprtka typu Herminoa. Opravdu nevím, nikdo není stejný, přesněji každý je originál!

Podepsané obrázky jsou autorské, ostatní nejsou...
Všechny texty jsou vlastní tvorba, až na pár výjimek, které zahrnují například Věty mého
stdce, texty písniček...